slapende dame

5 tips om te slapen tijdens warme nachten

Slapen wanneer de avonden en nachten warmer worden kan erg lastig zijn. Daarom vind je hier 5 tips om ook in de zomer genoeg nachtrust te krijgen.

1. Houd je kamer zo koel mogelijk gedurende de dag zodat het ’s avonds niet zo warm en benauwd is. Houd de gordijnen gesloten zodat je kamer niet kan opwarmen door de zon. Als het buiten warmer is dan binnen, houd dan je ramen gesloten.

2. Misschien slaap je normaal in de foetushouding, maar tijdens de hitte is dit veel te warm. De koelste positie om in te slapen is om je armen en benen te spreiden.

3. Zorg dat de deken niet over je voeten ligt, op die manier kan je lichaamswarmte er weer via je voeten uit.

4. Zet altijd een flesje water naast je bed, het is heel belangrijk om genoeg te drinken met warm weer! Het kan ook zorgen voor verkoeling.

5. Probeer geen cafeïne en alcohol te drinken vlak voordat je naar bed gaat, hier kun je het warmer door krijgen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien ook interessant:

Weinig eetlust? Lees deze tips!

Verminderde eetlust kan ervoor zorgen dat je minder eet dan je nodig hebt. Alhoewel afvallen soms fijn kan zijn, is het belangrijk om op de

Blijf doelen stellen.

Naarmate we ouder worden kan het voorkomen dat we ons minder nuttig voelen, voor onze directe omgeving of voor de maatschappij. We gaan bijvoorbeeld met