Bewegen in de buurt

Oefeningen voor tijdens de dagelijkse bezigheden.

Beweegtips voor tijdens het dagelijks leven.

Tips over hoe je ook kunt bewegen tijdens je dagelijkse bezigheden:

  1. Telefoneren: Doe dit staand (eventueel afwisselend op 1 been).
  2. Krant lezen: Ga goed achter in de stoel zitten en strek de knie en trek hierbij de tenen naar u toe. Houd deze positie 10 tellen vast en zet uw voet rustig terug op de grond. Herhaal deze beweging om en om met beide benen.
  3.  Brievenbus legen: Als je meerdere poststukken hebt ontvangen, haal ze dan één voor één op uit de brievenbus.
  4. Afwassen: Ga af en toe op uw tenen staan en plaats rustig uw hakken weer op de grond.
  5. Koffie drinken: Ga goed achter in de stoel zitten. Beweeg je armen om en om rustig omhoog, alsof je denkbeeldige appels aan het plukken bent. 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien ook interessant:

Weinig eetlust? Lees deze tips!

Verminderde eetlust kan ervoor zorgen dat je minder eet dan je nodig hebt. Alhoewel afvallen soms fijn kan zijn, is het belangrijk om op de

Blijf doelen stellen.

Naarmate we ouder worden kan het voorkomen dat we ons minder nuttig voelen, voor onze directe omgeving of voor de maatschappij. We gaan bijvoorbeeld met