oudere mevrouw rekkend in bed

Soepel uit bed komen met een paar simpele oefeningen.

Vaak kom je uit bed en voelt het lichaam nog stijf aan. Zorg ervoor dat je lichaam klaar is om op te staan.

Maak uw lichaam wakker door onderstaande oefeningen in bed te doen:

  1. Trek één been op en strek het dan weer. Bij het strekken kunt u het been weer laten rusten, maar u kunt ook uw buikspieren trainen door het been net boven het matras te houden. Herhaal deze oefening tien keer aan beide kanten.
  2. Maak het ene been een beetje korter door het andere been uit te rekken en wissel dit af, tien keer aan beide kanten.
  3. Trek een knie zo ver mogelijk op en houd hem even vast met uw handen. Doe dit vijf keer met beide knieën.
  4. Trek de knieën op en beweeg ze achtereenvolgens naar rechts en naar links. Herhaal dit vijf keer.
  5. Zit rechtop en buig een paar keer zo diep mogelijk voorover, naar links en naar rechts.

Maak ook uw vingers, polsen, ellebogen en schouders wakker: 

  1. Maak een vuist en strek daarna uw vingers uit. Wissel dit een paar keer af.
  2. Draai rondjes met uw polsen, eerst naar uw lichaam toe, daarna van uw lichaam af.
  3. Ga op uw rug liggen. Houd de bovenarmen tegen het bovenlichaam en buig de onderarmen, zodat uw vingers uw schouders raken. Strek daarna de armen weer. Herhaal deze oefening een paar keer.
  4. Ga op uw rug liggen. Probeer uw schouders naar voren en naar achteren te laten rollen.
 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien ook interessant:

Weinig eetlust? Lees deze tips!

Verminderde eetlust kan ervoor zorgen dat je minder eet dan je nodig hebt. Alhoewel afvallen soms fijn kan zijn, is het belangrijk om op de

Blijf doelen stellen.

Naarmate we ouder worden kan het voorkomen dat we ons minder nuttig voelen, voor onze directe omgeving of voor de maatschappij. We gaan bijvoorbeeld met